FAQ Lucy abonnementen

Gewijzigd op Vr, 26 Dec om 2:36 PM


Hoe kan ik een abonnement kiezen tijdens mijn proefperiode?

  • Wanneer je tijdens de gratis proefperiode in de Lucy Store een ander abonnement selecteert, kun je nog niet direct betalen, omdat je proefperiode nog loopt. Om te kunnen genieten van de actie dien je wel al het gewenste plan te selecteren via de knop 'Wijzigen'.



    Het gekozen abonnement wordt wel opgeslagen en bevestigd in de tekst naast de abonnementen. Let op: als je tijdens de proefperiode voor Business Pro kiest, verschijnt er een pop-up met de melding 'Kies je voor Free'. Je kunt dan gerust op 'Wijzig plan' klikken. Het plan wordt op de achtergrond opgeslagen, maar wordt niet bevestigd in de tekst naast de abonnementen. Dit is een weergavefout.

     


    Op de einddatum van de proefperiode krijg je een pop-up te zien waarmee je naar de Store wordt geleid via de knop 'Kies een plan'. Het abonnement die je gekozen hebt tijdens de trial is al geselecteerd. 

Door op de knop 'Wijzig plan' te klikken, zal je in het volgende scherm tot betaling kunnen overgaan.



Belangrijk om te weten: hoewel de betaling pas later plaatsvindt, behoud je je recht op de tijdelijke korting van €2 die van toepassing is.  Door een weergavefout wordt momenteel in het rechterpaneel het volledige bedrag van je plan getoond (4 euro, 10 euro of 15 euro). Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je deze korting misloopt. 

Krijg ik een melding aan het einde van mijn proefperiode?

  • Nee, er wordt geen melding gegeven aan het einde van de proefperiode. Bij je volgende inlogpoging in Lucy verschijnt een pop-up, waarmee je het gewenste abonnement kunt activeren in je dossier.

Hoe kan ik van abonnement veranderen?

  • Je kunt je abonnement op elk moment aanpassen via 'Instellingen' onder 'Abonnement'. Wanneer je een hoger plan kiest, wordt het nieuwe plan direct geactiveerd. Bij een downgrade wordt het nieuwe plan pas aan het begin van de volgende maand geactiveerd in het dossier.


Welke betaalmethodes zijn beschikbaar voor het betalen van een plan in de Lucy Store?

  • Het is niet mogelijk om een plan te betalen via overschrijving. De beschikbare betaalmethodes die momenteel beschikbaar zijn de volgende:
    • Creditcards en Debitcards 
    • Bancontact app
    • Mobile Pay (KBC en Belfius)

Waarom is het bedrag dat ik dien te betalen lager dan 2 EUR?

  • Als je proefperiode niet eindigt op de laatste dag van de maand en je wilt al een abonnement afsluiten, dan word je pro rata gefactureerd voor de resterende dagen van die maand. Hierdoor betaal je een verminderd bedrag.

Gaat er informatie verloren als ik van abonnement verander?

  • Nee, je gegevens blijven behouden wanneer je van abonnement verandert. Je verliest alleen de toegang tot bepaalde functies. Via 'Vergelijk plannen' kun je zien welke functionaliteiten beschikbaar zijn in elk plan. 

Kan ik een jaarabonnement afsluiten?

  • Het is niet mogelijk om een jaarabonnement af te sluiten, aangezien abonnementen maandelijks worden gefactureerd. Als je je plan niet elke maand manueel wil verlengen kan je een domiciliëring activeren bij de betaling van een plan. Je krijgt dan de mogelijkheid om Mollie toestemming te geven om maandelijks van je rekening af te schrijven. Op deze manier wordt je abonnement automatisch elke maand verlengd. 


Kan ik meerdere gebruikers toevoegen? Is er een limiet?

  • Vanaf Lucy Business kun je onbeperkt gebruikers toevoegen via 'Instellingen' onder het onderdeel 'Gebruikers'. Voor elke extra gebruiker wordt er per maand een bedrag van € 2,50 (exc. btw) gefactureerd per gebruiker bovenop het plan.


Moet ik voor een betalend plan kiezen aan het einde van mijn proefperiode?

  • Aan het einde van je proefperiode verschijnt er een pop-up wanneer je inlogt, waarmee je kunt kiezen voor een betalend plan of voor onze gratis versie de Lucy-inbox. 

    Let op: de Lucy-inbox is alleen beschikbaar voor ondernemers die via hun accountant bij Lucy zijn geregistreerd. Self-onboarders zonder connectie met een accountant kunnen deze optie niet selecteren.


Hoe wijzig ik de betaalmethode voor mijn factuur?

  • In Lucy is er momenteel geen optie om direct de betaalmethode te wijzigen. Als je wilt wisselen van betaalmethode, kun je downgraden naar de Lucy-inbox of je plan annuleren als de Lucy-inbox voor jou niet beschikbaar is. Zodra je dit doet, wordt de huidige betaalmethode op de eerste dag van de volgende maand automatisch geannuleerd. Wanneer je naar de Lucy-inbox bent gedowngraded, wordt je dossier pas aan het begin van de volgende maand overgezet naar de Lucy-inbox. Daarna kun je het gewenste abonnement kiezen en betalen met de nieuwe bankrekening. Als je plan werd geannuleerd, kun je aan het einde van de maand geen nieuw plan selecteren. Neem dan contact op met de support om je account te heractiveren.


Waar kan ik een kopie van mijn factuur vinden?

  • Wanneer je een domiciliëring via Mollie hebt geactiveerd, of als je je abonnement elke maand handmatig verlengt, ontvang je automatisch je factuur in je Lucy-inbox op het moment van betaling. 


Hoe beëindig ik mijn abonnement?

  • Via 'Instellingen' onder 'Abonnement' kun je je abonnement annuleren als je de diensten van Lucy niet meer wilt gebruiken. Om later opnieuw een abonnement af te nemen, die je wel contact op te nemen met Lucy Support om je account te laten heractiveren.

Zijn er limieten op het aantal geüploade documenten of aangemaakte verkoopfacturen in Lucy?

  • Er zijn geen limieten op het aantal documenten dat je kunt uploaden of het aantal verkoopfacturen dat je kunt aanmaken in Lucy. 


Is het mogelijk om alleen de Lucy-inbox te activeren om mijn facturen via Peppol te ontvangen, en is dit gratis? 

  • Als je zelf geen facturen opmaakt en alleen je aankoopfacturen via Peppol wilt ontvangen, kun je de Lucy-inbox in je dossier activeren. Dit plan is gratis en exclusief beschikbaar voor ondernemers die samenwerken met een accountant en dus een accountant hebben geselecteerd in hun Lucy-omgeving.