Lucy is een softwareplatform dat gespecialiseerd is in het ontvangen en versturen van elektronische facturen. Met Lucy zorgen we voor een directe Peppol-connectie voor jouw onderneming, zodat jij voldoet aan de nieuwe wetgeving.
In Lucy heb je standaard een Lucy Inbox waar je alle Peppol facturen moeiteloos kan verzenden en ontvangen op één centrale plaats. Via deze inbox kan je naar eigen wens de facturen archiveren en beheren. Daarnaast kan je kiezen uit 3 abonnementen:
- Lucy Facturatie: Voor de eerste 12 maanden €2,00 per maand in plaats van €4,00. Met Lucy Facturatie heb je de perfecte basis voor je e-facturatie. Maak en verstuur je verkoopfacturen onbeperkt via e-mail en het Peppol-netwerk.
- Lucy Business: Voor de eerste 12 maanden €2,00 per maand in plaats van €10,00. Lucy Business gaat een stap verder. Naast onbeperkt factureren via Peppol kan je ook eenvoudig offertes en herinneringen aanmaken. Daarnaast kan je alle aankoopfacturen makkelijk betalen via een QR-code en kan je je openstaande leveranciers en klanten manueel opvolgen.
- Lucy Business pro: Voor de eerste 12 maanden €2,00 per maand in plaats van €15,00. Lucy Business Pro is de meest uitgebreide oplossing, met onder andere onbeperkte multisender-opties (facturen doorsturen naar verschillende software), geavanceerde automatisering om je administratie op te volgen en een breed gamma aan extra financiële functionaliteiten.
Elk abonnement kost tijdelijk €2 per maand in de eerste 12 maanden. Onderaan deze pagina worden alle functionaliteiten van Lucy toegelicht.
Algemeen
Onderstaande functionaliteiten zitten standaard in elk Lucy abonnement.
Ontvang al je documenten (zowel Peppol als niet-Peppol) rechtstreeks in je inbox. Je Lucy Inbox beschikt over OCR-technologie om alle informatie uit je documenten te halen. Dit stelt je in staat om eenvoudig door je inbox te navigeren op basis van documentinhoud. Bovendien kan je alle nodige documenten vanuit je inbox doorsturen naar je accountant.
Alle documenten die je in je inbox ontvangt, kan je archiveren. Het archief stelt je in staat om documenten te bundelen en te ordenen op één plek. Dankzij ons slim doorzoekbare archief vind je eenvoudig al je facturen en bonnetjes terug, en deze zijn altijd op documentniveau raadpleegbaar. Je doorzoekt je archief niet op basis van documenten, maar op basis van woorden, dankzij de OCR in Lucy.
Bewaar je niet-financiële documenten die je wilt delen met je accountant in een afgeschermd archief.
- Gebruik op smartphone
Lucy is compatibel met tablets en smartphones. Het stelt je in staat om alle functionaliteiten binnen Lucy op een gebruiksvriendelijke manier te gebruiken. Bovendien kan je met je smartphone een foto maken van je bonnetjes en deze eenvoudig uploaden naar Lucy.
Verkoop
- Verkoopfacturen (vanaf Lucy Facturatie)
Maak en verstuur een onbeperkt aantal facturen in enkele klikken. Voeg kortingen toe en importeer je klanten en artikelen in Lucy. Er wordt standaard een QR-code toegevoegd die je klant kan scannen om de factuur te betalen.
- Offertes (vanaf Lucy Business)
Stel in een paar klikken een offerte op en zet deze met één druk op de knop om in een factuur.
- Herinneringen (vanaf Lucy Business)
Stuur automatische of manuele betalingsherinneringen naar klanten.
- Periodieke facturen (Binnenkort beschikbaar)
Automatiseer je abonnementsfacturen en vaste contracten.
Bank
- Betalen via QR-code (vanaf Lucy Business)
Scan de gegeneerde QR-code op je inkomende factuur en betaal direct via je banking app.
- Bulkbetalingen (SEPA) (Binnenkort beschikbaar)
Betaal meerdere facturen tegelijk via een SEPA-betaalbestand.
- Ontbrekende documenten via bankmatching (Binnenkort beschikbaar)
Via een connectie met CodaBox kan je je bankrekening koppelen in Lucy. Dit biedt als voordeel dat je als ondernemer te allen tijde je bankstatus kan raadplegen in Lucy, doordat al je banktransacties rechtstreeks in onze software worden ontvangen. Daarnaast krijg je een duidelijk beeld van welke documenten nog ontbreken bij specifieke transacties en welke betalingen je nog niet van je klanten hebt ontvangen.
Financiën
- Openstaande klanten manueel bijhouden (vanaf Lucy Business)
Houd de betaalstatus van je openstaande klanten bij om steeds een up-to-date zicht te hebben op je administratie.
- Openstaande leveranciers manueel bijhouden (vanaf Lucy Business)
Beheer je openstaande betalingen aan leveranciers door handmatig onbetaalde facturen toe te voegen. Zorg ervoor dat je nooit een betaling mist en behoud de controle over je uitgaven.
- Openstaande klanten automatisch bijhouden (Binnenkort beschikbaar)
Lucy geeft je automatisch een lijst van openstaande klanten of transacties. Met één klik stuur je een betaalherinnering naar desbetreffende klanten. Je houdt de controle en kan te allen tijde handmatig overrulen.
- Openstaande leveranciers automatisch bijhouden (Binnenkort beschikbaar)
Lucy houdt je openstaande leveranciersfacturen bij. Ook hier kan je de lijst die Lucy biedt handmatig overrulen.
- Leveranciersfiche
Bewaar alle gegevens van leveranciers overzichtelijk op één plek.
Peppol
- Inkomend
Ontvang facturen direct in je administratie via het beveiligde Peppol-netwerk.
- Uitgaand
Verstuur facturen rechtstreeks naar klanten via e-mail en/of via het Peppol-netwerk.
- Multisender manueel (vanaf Lucy Business)
Verstuur handmatig facturen naar meerdere bestemmingen tegelijk. Je abonnement bepaalt hoeveel bestemmingen inbegrepen zijn. Het doorsturen van documenten naar je accountant zit standaard in Lucy en heeft geen impact op de multisender.
- Goedkeuring manueel
Beheer je workflow voor inkomende facturen door facturen te controleren en goed te keuren voordat je ze verwerkt, zodat je volledige controle hebt over je betalingen.
- Aantal destinaties multisender
Verstuur documenten naar meerdere ontvangers tegelijk. Beheer eenvoudig het aantal bestemmingen, of het nu naar je eigen mailbox, je accountant of andere software is.
- Multisender automatisch (Binnenkort beschikbaar)
Stel in dat facturen automatisch en in één keer naar meerdere bestemmingen tegelijk worden verstuurd. Je abonnement bepaalt hoeveel bestemmingen inbegrepen zijn. Het doorsturen van documenten naar je accountant zit standaard in Lucy. Dit heeft geen impact op de multisender.
- Goedkeuring automatisch (Binnenkort beschikbaar)
Automatiseer je workflow van inkomende facturen en bespaar tijd op administratie.
Gebruiker
- Inbegrepen gebruiker
Je abonnement bevat standaard één gebruiker.
- Extra gebruiker
Werk eenvoudig samen met je team door extra gebruikers toe te voegen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren