Op deze pagina behandelen we onderstaande vragen:
- Kunnen facturen in bulk worden betaald?
- Kan ik een factuur in vreemde valuta opmaken?
- Kan ik een QR code op mijn verkoopfactuur plaatsen?
- Hoe kan ik een negatieve factuurlijn toevoegen?
- Hoe kan ik de factuurnummering aanpassen?
- Hoe kan ik een verkoopfactuur naar meerdere e-mailadressen verzenden?
- Mijn documenten komen via Lucy niet door in mijn boekhoudpakket. Wat is hier een mogelijke oorzaak van?
- Waar kan ik mijn Lucy e-mailadres terugvinden?
- Kan mijn accountant alle documenten zien die ik onder "Bedrijfsdocumenten" heb staan?
- Hoe lang heb ik recht op een gratis Trial versie?
- Kan ik een foutief document verwijderen?
- In mijn inbox van "Te betalen aan leveranciers" staan ook verkoopfacturen. Hoe komt dit?
- Kan ik een eerder verstuurde factuur opnieuw via Peppol versturen?
- Is self-billing via Peppol mogelijk met Lucy?
- Hoe voeg ik een gestructureerde mededeling toe aan mijn factuur ?
- Kan ik mijn verkoopfacturen in Lucy uploaden en verzenden via het Peppol-netwerk?
- Kan ik een verkoopfactuur in Lucy verwijderen?
- Waarom verschijnt het betalingskenmerk niet op mijn factuur?
- Hoe wijzig ik de betaalmethode voor mijn Lucy facturen?
Kunnen facturen in bulk worden betaald?
- Met het abonnement Lucy Business Pro kan je facturen bundelen tot één SEPA verzamelbestand. Dit bestand kan je aanleveren bij de bank voor verwerking.
Kan ik een factuur in vreemde valuta opmaken?
- Momenteel is het in Lucy niet mogelijk om een factuur in vreemde valuta op te maken.
Kan ik een QR code op mijn verkoopfactuur plaatsen?
- Het is in Lucy niet mogelijk om een QR code op de verkoopfactuur te plaatsen.
Hoe kan ik een negatieve factuurlijn toevoegen?
- Je kan geen negatieve factuurlijn toevoegen. Als alternatief kan je een artikel met een negatief bedrag aanmaken en toevoegen aan de factuur. We werken aan een oplossing.
Hoe kan ik de factuurnummering aanpassen?
- De factuurnummering moet worden ingesteld voordat de eerste factuur is aangemaakt. Daarna kan deze niet meer worden aangepast. Een prefix, zoals het kalenderjaar of een tekst, en een startnummer kunnen worden ingesteld. Dit startnummer wordt automatisch verhoogd bij het aanmaken van nieuwe facturen. We onderzoeken hoe dit in de toekomst aanpasbaar kan worden.
Hoe kan ik een verkoopfactuur naar meerdere e-mailadressen verzenden?
- Het is in Lucy (nog) niet mogelijk om een factuur naar meerdere e-mailadressen uit te sturen.
Mijn documenten komen via Lucy niet door in mijn boekhoudpakket. Wat is hier een mogelijke oorzaak van?
- Indien er een integratie werd gelegd tussen Lucy en het boekhoudpakket, maar de documenten niet binnenkomen, kan dit mogelijks veroorzaakt worden doordat de documentsoort in Lucy niet werd bepaald. Of de documentsoort al dan niet werd herkend, kan je zien aan onderstaand icoon. Voor aankoopfacturen zal dit een symbool met pijl naar onder geven, voor verkoopfacturen een pijl naar boven. Indien dit icoon er niet staat zal je zelf de documentsoort nog dienen in te geven om de factuur te laten doorstromen naar het boekhoudpakket.
Waar kan ik mijn Lucy e-mailadres terugvinden?
- Je Lucy inbox heeft een eigen e-mailadres dat je kan terugvinden via "Documenten" > "Boekhouding" > "Documenten doorsturen vanuit je mailbox".
Kan mijn accountant alle documenten zien die ik onder "Bedrijfsdocumenten" heb staan?
- De documenten die onder "Bedrijfsdocumenten" staan zijn niet allemaal zichtbaar voor jouw accountant. Het doel van deze optie is om ervoor te zorgen dat je Lucy als portaal kan gebruiken om ook bedrijfskundige documenten op één cloud te plaatsen. Dit is enkel toegankelijk voor jou als ondernemer.
Documenten die je in de kluis zet, zijn wel raadpleegbaar voor jou en je accountant.
Hoe lang heb ik recht op een gratis Trial versie?
- Bij de opstart van Lucy heb je vier weken gratis toegang tot alle functionaliteiten.
Kan ik een foutief document verwijderen?
- Indien het document in je inbox reeds werd verzonden naar je boekhoudpakket (status "Verzonden"), is het niet meer mogelijk deze te verwijderen in Lucy. De documenten met status inbox kan je wel nog verwijderen vanuit je "Inbox". Dit doe je door te klikken op de onderstaande drie puntjes en vervolgens te kiezen voor "Verwijderen".
In mijn inbox van "Te betalen aan leveranciers" staan ook verkoopfacturen. Hoe komt dit?
- We begrijpen dat dit voor verwarring kan zorgen, maar dit is hoe de Lucy inbox werkt. Hier staan zowel jouw aankoopfacturen als verkoopfacturen.
Kan ik een eerder verstuurde factuur opnieuw via Peppol versturen?
- Momenteel is het in Lucy niet mogelijk om een factuur die eerder via mail of via Peppol is verstuurd, opnieuw via Peppol te versturen.
Is self-billing via Peppol mogelijk met Lucy?
- De specificaties voor self-billing via Peppol zijn pas recentelijk afgerond. Hierdoor is het momenteel nog niet mogelijk om self-billing via Peppol in Lucy uit te voeren. We zijn echter al bezig met de ontwikkeling van deze functionaliteit.
Hoewel de exacte datum van activatie nog niet is bepaald, kunnen we je geruststellen dat deze mogelijkheid zeker voor de deadline van 1 januari 2026 beschikbaar zal zijn.
Hoe voeg ik een gestructureerde mededeling toe aan mijn factuur ?
- In de verkoopinstellingen vind je een sectie genaamd 'Betalingskenmerk type'. Hier kun je aangeven of je een gestructureerde mededeling op je factuur wilt toevoegen. Je hebt ook de optie om als betalingskenmerk de factuurnummer te tonen of een vrije tekst te gebruiken.
Kan ik mijn verkoopfacturen in Lucy uploaden en verzenden via het Peppol-netwerk?
- Het is niet mogelijk om verkoopfacturen die in een extern pakket zijn opgesteld, vanuit Lucy via het Peppol-netwerk te verzenden. Lucy verstuurt uitsluitend verkoopfacturen via Peppol die binnen het Lucy-platform zelf zijn aangemaakt.
Kan ik een verkoopfactuur in Lucy verwijderen?
- Nee, alleen conceptfacturen kunnen nog verwijderd worden vanuit de Facturatie tegel. Verkoopfacturen die zijn gefinaliseerd en naar de klant zijn verzonden, kunnen niet meer worden verwijderd.
Waarom verschijnt het betalingskenmerk niet op mijn factuur?
- Wanneer je een verkoopfactuur in Lucy opmaakt, wordt de gekozen betalingskenmerk pas zichtbaar zodra je de factuur hebt gefinaliseerd en naar je klant hebt verzonden. In de conceptfactuur of het voorbeeldscherm zal de betalingskenmerk nog niet worden weergegeven.
Hoe wijzig ik de betaalmethode voor mijn Lucy facturen?
- Als je de bankrekening wilt wijzigen waarmee je Lucy-facturen worden betaald, moet je eerst downgraden naar de Lucy Inbox. Deze downgrade gaat in op de eerste dag van de volgende maand. Vanaf dat moment kun je je betaalmethode aanpassen en opnieuw het gewenste plan kiezen.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren