FAQ Lucy voor ondernemers

Gewijzigd op Wo, 9 Apr om 9:47 AM

Kunnen facturen in bulk worden betaald?

  • Met het abonnement Lucy Business Pro kan je facturen bundelen tot één SEPA verzamelbestand. Dit bestand kan je aanleveren bij de bank voor verwerking. 

Kan ik een factuur in vreemde valuta opmaken?

  • Momenteel is het in Lucy niet mogelijk om een factuur in vreemde valuta op te maken

Kan ik een QR code op mijn verkoopfactuur plaatsen?

  • Het is in Lucy niet mogelijk om een QR code op de verkoopfactuur te plaatsen. 

Hoe kan ik een negatieve factuurlijn toevoegen?

  • Je kan geen negatieve factuurlijn toevoegen. Als alternatief kan je een artikel met een negatief bedrag aanmaken en toevoegen aan de factuur. We werken aan een oplossing.

Hoe kan ik de factuurnummering aanpassen? 

  • De factuurnummering moet worden ingesteld voordat de eerste factuur is aangemaakt. Daarna kan deze niet meer worden aangepast. Een prefix, zoals het kalenderjaar of een tekst, en een startnummer kunnen worden ingesteld. Dit startnummer wordt automatisch verhoogd bij het aanmaken van nieuwe facturen. We onderzoeken hoe dit in de toekomst aanpasbaar kan worden.

Hoe kan ik een verkoopfactuur naar meerdere e-mailadressen verzenden? 

  • Het is in Lucy (nog) niet mogelijk om een factuur naar meerdere e-mailadressen uit te sturen. 

Mijn documenten komen via Lucy niet door in mijn boekhoudpakket. Wat is hier een mogelijke oorzaak van?

  • Indien er een integratie werd gelegd tussen Lucy en het boekhoudpakket, maar de documenten niet binnenkomen, kan dit mogelijks veroorzaakt worden doordat de documentsoort in Lucy niet werd bepaald. Of de documentsoort al dan niet werd herkend, kan je zien aan onderstaand icoon. Voor aankoopfacturen zal dit een symbool met pijl naar onder geven, voor verkoopfacturen een pijl naar onder. Indien dit icoon er niet staat zal je zelf de documentsoort nog dienen in te geven om de factuur te laten doorstromen naar het boekhoudpakket.



Waar kan ik mijn Lucy e-mailadres terugvinden?

  • Je Lucy inbox heeft een eigen e-mailadres dat je kan terugvinden via "Documenten" > "Boekhouding" > "Documenten doorsturen vanuit je mailbox". 



Kan mijn accountant alle documenten zien die ik onder "Bedrijfsdocumenten" heb staan?

  • De documenten die onder "Bedrijfsdocumenten" staan zijn niet allemaal zichtbaar voor jouw accountant. Het doel van deze optie is om ervoor te zorgen dat je Lucy als portaal kan gebruiken om ook bedrijfskundige documenten op één cloud te plaatsen. Dit is enkel toegankelijk voor jou als ondernemer. 

Documenten die je in de kluis zet, zijn wel raadpleegbaar voor jou en je accountant. 


Hoe lang heb ik recht op een gratis Trial versie?

  • Bij de opstart van Lucy heb je vier weken gratis toegang tot alle functionaliteiten.

Kan ik een foutief document verwijderen?

  • Indien het document reeds werd verzonden naar je boekhoudpakket (status "Verzonden"), is het niet meer mogelijk deze te verwijderen in Lucy. De concepten en gefinaliseerde documenten kan je wel verwijderen via de Lucy inbox of via de Facturatie tegel. Dit doe je door te klikken op de onderstaande drie puntjes en vervolgens te kiezen voor "Verwijderen".



In mijn inbox van "Te betalen aan leveranciers" staan ook verkoopfacturen. Hoe komt dit?

  • We begrijpen dat dit voor verwarring kan zorgen, maar dit is hoe de Lucy inbox werkt. Hier staan zowel jouw aankoopfacturen als verkoopfacturen. 









Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren