FAQ Lucy voor accountants

Gewijzigd op Wo, 9 Apr om 9:48 AM


Op deze pagina behandelen we de volgende vragen:


Is het mogelijk om een klant voor meerdere vennootschappen te laten inloggen met slechts één login? 

  • Het is in Lucy mogelijk om een klant voor meerdere vennootschappen te laten inloggen met slechts één login. In dit geval dien je de ondernemer eerst toe te wijzen aan alle vennootschappen waartoe hij toegang wenst te verkrijgen. Je zal de ondernemer slechts één keer moeten uitnodigen. Zodra de ondernemer zich middels de uitnodigingsmail op Lucy heeft geregistreerd, zal hij toegang hebben tot alle toegewezen domeinen. 


De documenten van de ondernemer komen via Lucy niet door in het boekhoudpakket. Wat is hier een mogelijke oorzaak van? 

  • Indien er een integratie werd gelegd tussen Lucy en een boekhoudpakket, maar desondanks de documenten niet binnenkomen, kan dit mogelijks veroorzaakt worden doordat de documentsoort in Lucy niet werd bepaald. Of de documentsoort al dan niet werd herkend, kan je zien aan onderstaand icoon. Voor aankoopfacturen zal dit een symbool met pijl naar onder geven, voor verkoopfacturen een pijl naar onder. Indien dit icoon er niet staat zal je zelf de documentsoort nog dienen in te geven om de factuur te laten doorstromen naar het boekhoudpakket. 



Hoe kan ik een dossier verwijderen uit Lucy?

  • Een dossier kan niet verwijderd worden door de accountant (of ondernemer). Hiervoor zal je contact kunnen opnemen met het Customer Support team. Zij zullen dit voor jou in orde brengen. 

Hoe kan ik een klant aanmaken met een buitenlands BTW nummer?

  • Bij het aanmaken van een nieuwe klant kan je een buitenlands BTW nummer ingeven door via onderstaande veld de landcode aan te passen.


Wat zijn de verschillende gebruikersrollen?

  • Als accountant zijn er drie verschillende gebruikersrollen: Beheerder, geen rol en Contact. 
    • Met de rol Beheerder kan je dossiers aanmaken en andere collega's uitnodigen. Daarnaast heb je als beheerder tot alle dossiers in het portaal toegang en kan je bepaalde dossiers ook afschermen voor bepaalde collega's. 
    • Indien je geen rol ingeeft bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker, zijn de rechten beperkter dan die van de beheerder. Een gebruiker zonder rol zal wel dossiers kunnen aanmaken, maar geen andere gebruikers kunnen uitnodigen. Daarnaast kan hij ook niet zomaar elk dossier bekijken.
    • De rol Contact wordt gezien als een "extra" rol. Met de rol Contact worden de gegevens van de accountant in onderstaande veld aan de ondernemer vertoond. Indien je als accountant niet wil dat de ondernemer jouw contactgegevens kan raadplegen zal je deze rol best uitzetten. 



Hoe kan ik de factuurnummering aanpassen?

  • De factuurnummering kan worden ingesteld voordat de eerste factuur wordt aangemaakt. Nadat deze eerste factuur is gemaakt, kan de nummering niet meer worden gewijzigd. Ons development team is momenteel aan het onderzoeken hoe we dit in de toekomst wel mogelijk kunnen maken.

Hoe kan ik het mailadres van een ondernemer wijzigen?  

  • Wanneer een ondernemer is aangemaakt met een bepaald mailadres, is dit nadien niet meer aan te passen door de accountant of door de gebruiker zelf. Je kan hiervoor contact opnemen met het Customer Support team. Zij zullen dit voor jou aanpassen. 






       

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren