Via Profiel kun je de taal instellen waarin je met Lucy wilt werken. Deze instelling bepaalt echter niet de taal waarin de facturen in Lucy worden opgesteld. De taal van de facturen wordt bepaald door de taal die is ingesteld voor je klant.

Via de instellingen heb je de mogelijkheid om enkele algemene parameters in te stellen, gebruikers toe te voegen, integraties vast te leggen en jouw Lucy abonnement uit te kiezen. Klik rechtsbovenaan op de naam van jouw omgeving en vervolgens op de knop 'Instellingen'.

- Algemeen
- Activeren en desactiveren van Peppol
- Boekhouding
- Integraties
- Documenten
- Verkoopfacturen
- Plan & betaling
Algemeen
Onder tab 'Algemeen' heb je de mogelijkheid om een bedrijfslogo toe te voegen aan jouw Lucy omgeving. Daarnaast kan je de weergavenaam, juridische naam en het BTW nummer instellen of aanpassen indien nodig. Onderaan deze tab kan je ook de adresgegevens van jouw onderneming terugvinden.

Activeren en desactiveren van Peppol
Onder tab 'Peppol Connection' kan je jouw Lucy domein activeren op het Peppol netwerk. Hier heb je de mogelijkheid om Peppol e-facturen te ontvangen en/of te versturen via Lucy.
Indien jouw ondernemingsnummer reeds geregistreerd is voor het ontvangen van e-facturen via een ander toegangspunt op het Peppol-netwerk, zal je hiervoor onderstaande foutmelding krijgen.
Je kan je bedrijf op elk gewenst moment uitschrijven uit het Peppol-netwerk via Lucy door de registratie opnieuw uit te schakelen.

- Boekhouding
Onder de tab 'Boekhouding' kun je controleren of de verbinding met je accountant correct is en sinds wanneer deze actief is. Als je accountant je dossier in Lucy heeft geregistreerd, worden deze gegevens automatisch ingevuld. Door de optie 'Verzend documenten automatisch' in te schakelen, worden alle documenten in je inbox automatisch doorgestuurd naar je boekhoudpakket.

Als je je bedrijf zelf hebt geregistreerd via de Self-onboarding, kun je hier zelf je accountant selecteren. Werk je niet samen met een accountant, dan kun je je eigen bedrijf als accountant instellen. Dit is essentieel om ervoor te zorgen dat de documenten automatisch naar je boekhoudintegratie worden doorgestuurd, mits je deze optie hebt ingeschakeld.

- Gebruikers
Onder tab 'Gebruikers' kan je een overzicht terugvinden van de verschillende gebruikers die toegang hebben tot jouw Lucy dossier. Via '+ Gebruiker uitnodigen' kan je een nieuwe gebruiker aanmaken.
Na de nieuwe gebruiker te hebben uitgenodigd, ontvangt hij hiervan een uitnodigingsmail. Van zodra de nieuwe gebruiker inlogt op Lucy, zal zijn status op "Actief" komen te staan.

Integraties
Onder tab 'Integraties' heb je de mogelijkheid om te koppelen met jouw boekhoudprogramma en/of e-mail adres. In dit overzicht zie je de beschikbare integraties waar je op kan doorklikken om meer informatie en de nodige stappen terug te vinden.
Indien je bijvoorbeeld met Yuki koppelt, dan kan je via Lucy deze koppeling met jouw Yuki domein leggen gezien deze informatie via de API wordt opgehaald.
Dit zijn de bestaande integraties: Wolters Kluwer, Exact Online, Exact online NL, FTPS, Syneton DMS en Yuki.

Documenten
Onder tab 'Documenten' kan je regels toevoegen voor het automatisch verzenden van aankoopfacturen naar specifieke bestemmingen.
Verkoopfacturen
Onder tab 'Verkoopfacturen' heb je de mogelijkheid om algemene informatie in te vullen omtrent het opmaken van jouw verkoopfacturen. Volgende zaken kan je hier terugvinden: het factuurlogo, IBAN nummer, standaardwaarden, aanvullende informatie (website, e-mail, telefoonnummer), algemene voorwaarden en het e-mailsjabloon. Onderaan deze tab kan je automatische herinnering activeren.
Plan & betaling
Tenslotte kan je onder tab 'Abonnement' jouw Lucy plan uitkiezen. De verschillende Lucy abonnementen zijn de volgende: Lucy Inbox, Lucy Facturatie, Lucy Business & Lucy Business Pro.
Via 'Vergelijk plannen' kan je de verschillende abonnementen met elkaar vergelijken om jouw keuze te vergemakkelijken.
Via de knop 'Wijzigen' kan je het gewenste abonnement activeren en tenslotte betalen.
